Salonul de iarnă, 2017,
Prefectura Călărași
Expozanții Salonului de iarnă 2017
a reunit lucrări inspirate de anotimpul hibernal, dar și de amintirea verii,
alături de autoportrete și flori. Jimmy Stănescu, un împătimit al imaginilor
orașului său, redă în tușe elaborate și tonuri luminoase și în acril pe pânză, cartiere
mărginașe ale Călărașilor, într-o expresivitate evocând capacitatea sa de a
crea cadre vizuale clare, ușor de cuprins cu privirea. Codrin Cârdu, mai direct
în exprimare, induce pe suprafața bidimensională sentimentele sale directe în
raport cu motivul pictural. Pentru acesta, aspectele naturii dobândesc
romantism, poezie, melancolie în violeturi, alburi și griuri. Desenul în creion
reprezentând portretul lui Dan Alexa, aparține lui Victor Grigore pentru care
linia cu posibilitățile ei expresive rămâne una dintre direcțiile de interes
ale artistului, cu ajutorul ei, definind trăsături faciale ale modelului. Malurile Borcei au constituit întotdeauna un
punct de plecare pentru pictura lui Silviu Ioan Soare. Un detaliu din acest
peisaj, cu variate nuanțe de verde în coronamentele copacilor ce mărginesc apa,
este subiectul lucrării expune la Salonul de iarnă. Pentru Maria Măncianu
Bogatu propriul chip are plasticități variate, suprafețe picturale obținute din
materia pastelului și alternanțe de efecte venite din intensitățile de culoare
transpuse cu știință. Cîrstina de la Studina își menține viziunea în ceea ce
privește tușa picturală așezată într-un câmp decorativ, contrastele de galben
și albastru descriind flori, evidențiate de efecte de ecleraje. Autoportretul
în cafea al doamnei Rodica Iacob are laviuri delicate, transparențe și o
plasticitate vizibilă datorată aplicării nuanței de maro. Această tehnică a mai
fost folosită de pictoriță și în naturile statice. Și Dorin Manea, în aceleași
delicate diluții, contrastând cu intensități cromatice, prezintă publicului
peisaje dominate de planuri sintetice, de spații largi și perspective inspirate
din geografia sudului unde domină întinderea apei și a câmpiei. Pentru Petronela Milea detaliul unui zid cu o
ușă arhaică de lemn peste care plantele au crescut nestingherite, demonstrează
acuitatea observației asupra unor detalii din imediata apropiere a pictoriței,
care de această dată își restructurează imaginea, păstrată de regulă în zona
vederilor de ansamblu. Crinul imperial este motivul vegetal asupra căruia s-a
oprit penelul Aurei Giurcă, cea care iubește florile și rafinatele lor degradeuri,
inspirând-o în reevaluarea corolelor așezate în plină pagină. Lumina colorată
face parte din preocupările plastice ale lui Cornel Ursu, peisagist care își
elaborează compozițiile în mod echilibrat, dozând elementele structurale ale
lucrării prin folosirea unor criterii clasice. Tablourile lui Cornel Ursu redau
vederi concrete ale citadinului, peste care intervine cu stilizări la nivelul
amănuntelor. Pe linia modernă a transpunerii petei de culoare merge Noni
Ștefănescu, florile pictate amintind de maniera lui Ștefan Luchian, sunt
etalate în frumoase rame vechi, care le evidențiază cromatic aducând în prin
plan tonalități calde, pure, de o frumusețe cuceritoare. Vlad Stănescu, cel mai
tânăr expozant, evocă în cărbune și tuș figura unui muzician, denotând o apetență
sporită pentru domeniul graficii. Alternanța dintre plin și gol se remarcă
alături de ductul ritmat al liniei. Aceștia sunt artiștii prezenți pe simezele
Salonului de iarnă de la Prefectura Călărași, profesioniști și autodidacți,
pentru care arta a devenit o parte existențială importantă, onorând fiecare
manifestare artistică, desfășurată în orașul Călărași.
Ana Amelia Dincă,
curatorul expoziției
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu