marți, 25 septembrie 2018


Elena Morozan, la Sala Foaier a Cercului Militar Național
-expoziția Cumințenia pământului-

Arta Elenei Morozan are o sensibilitate aparte legată de natură, florile definind-o pe artistă ca entitate creatoare. Aici, aceasta își dă măsura sensibilității, evocând un subiect specific feminin, legat de armonia sufletului, de osmoza sinelui cu universul. Compoziții care exprimă spații deschise, liniște și calm, sunt expresivizate prin diluții cu transparențe delicate în acuarele, lucrările sale reprezentative ca tehnică, participante la mai multe expoziții internaționale ale domeniului, semn că acestea au calități plastice. Pata de culoare și disoluția acesteia în câmpul imaginii, exprimă osmoza componentelor primordiale ale lumii, dar și existența diurnă. Solaritatea artistei, spiritualitatea și credința, pe care Elena Morozan le afirmă direct, fără rețineri, nu numai în acuarele, ci inclusiv în abordările brâncușiene, au fost confirmate de expoziția de la Sala Foaier a Cercului Militar Național, așezată sub semnul lui Brâncuși și a Cumințeniei pământului, evocarea esteticii întemeietorului sculpturii moderne, devenind recurentă în creația pictoriței. Ocupându-se de vibrarea suprafaței picturale, căutând o altă dimensiune spirituală și adaptând-o tehnicii personale, Elena Morozan a reușit prin opera artistului de la Hobița, să se redefinească și să se autoperfecționeze. Utilizând amestecuri cromatice, respectând forma recognoscibilă a unor sculpturi, încearcă să le transpună într-o continua redescoperire și redefinire a misterelor lumii și creației. Muzica și stările universului se regăsesc în preocupările Elenei Morozan, în reiterarea unor lucrări brâncușiene de referință, pictorița asimilându-l pe Constantin Brâncuși transformărilor cosmice ale materiei. Expoziție Cumintenia pământului a fost precedată de Dor de Brâncuși, autoarea utilizând de fiecare data, cu aceeași fervoare, elementele de limbaj plastic și mijloacele de expresie și adaptându-le temelor pe care și le-a propus.


Ana Amelia Dincă,
critic de artă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu