Mihai Boroiu la Galeria 2ART,
expoziția „Buchet de bucurii”
-2-13 iulie 2018-
Pictorul Mihai Boroiu este
practicantul manierei moderne de a aborda imaginea bidimensională. Natura
statică și peisajul, detaliul obiectual, dar și ansamblul unor structuri pictogene,
fac deliciul tablourilor sale în care tușa este diversă, ritmată sau adaptată
unor situații vizuale, dătătoare de plasticitate compozițiilor cu puține
elemente, dar bine articulate în structura imaginii. Amestecurile cromatice
dintre cele mai diverse desăvârșesc armonia și echilibrul, inclusiv
raporturile dntre părți și întreg,
proporții și perspective, fiind bine gândite. Florile sunt evocate în cadrul
natural sau în ambianța atelierului, așezate în vaze și reprezentate când
într-o liberă punctare coloristică a specificității lor, când într-o descriere
academică a desenului. Pornind de la studiul profund al motivului pictural,
Mihai Boroiu interpretează tema selectată pentru tabloul său prin evidențierea
potențelor tonale ale tehnicii, într-o reevaluare a figurativului. Elemente
arhaice, componente arhitectonice, pasaje decorative, detalii formale cu o
deosebită plasticitate sunt caracterizate cu sensibilitate, dar fără să
înlăture anumite rigori, necesare expresivității. Uneori, recurgând la o
pensulație specifică, dătătoare de atmosferă, acesta indică luminiscențe
traversând imaginea vertical, într-o dinamică a tușelor ce denotă mișcarea
materiei. Peisajul marin este prezent pentru a articula demersul său legat de
frumusețea naturii. Nici aici Mihai Boroiu nu se îndepărtează de figurativ, dar
acesta este obținut din culoarea, din juxtapuneri și suprapuneri, cu note
impresioniste. Sculptura în marmură sau lemn constituie o parte importantă a creației
sale, artistul folosind materiale combinate, rezultând astfel o varietate tehnică,
dublată de forță și talent. Jocuri de ecleraje, dar și efecte foarte luminoase,
ajutate de calitatea materialelor, punând în evidență exprimarea personală a
Mihai Boroiu, implică aceeași serioasă preocupare pentru forma tridimensională,
care se alătură admirabil implicării artistului în creația plastică.
Ana Amelia Dincă,
critic de artă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu