Nestor Damaso del Pino
-expoziția „Simboluri ale Marii Uniri”, Muzeul Dunării de Jos,
Călărași-
Nestor Damoso articulează exemplar relația dintre imagine și mesaj,
construind un discurs vizual menit să-i particularizeze viziunea
inconfundabilă. Echilibrul compozițional definește structurile graficii sale,
care diversifică modalitățile de expresie în cadrul aceleiași lucrări, fără a-i diminua din unitatea stilistică.
Desenul rațional, condus până în pragul geometriilor, având la bază linia,
unghiul, triunghiul, pentagonul, dreptunghiul și hexagonul, ne arată că artistul
stăpânește partea tehnică a discursului artistic pe care îl practică, însă
fericita îmbinare a părților compoziției, demonstrează aplicarea normelor
compoziționale, într-o abordare modernă. Grafica alb-negru este dublată de cea
policromă, fapt prezent și în cadrul expoziției „Simboluri ale Marii”, de
la Muzeul Dunării de Jos, unde a expus două lucrări. Portretul lui „Ștefan
Cicio Pop” (1865-1934), avocat și
om politic român, participant activ la Marea Unire de la 1918, este realizat în spiritul stilului său
geometric și analitic, evocând talentul
lui Nestor de a surprinde trăsăturile de caracter, care nu se pierd prin
stilizare, iar „Regele și România Mare” este o compoziție cu un
puternic impact simbolic și mesaj direct la adresa situației politice a acelui
moment, evocând harta României și tricolorul, tratate în suprafețe ample de roșu,
galben și albastru, traversate pe diagonală de imaginea stilizată a regelui,
care unește cele trei provincii.
Ana Amelia Dincă,
Critic de artă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu