miercuri, 30 ianuarie 2019


Nestor Damaso del Pino
-expoziția Simboluri ale Marii Uniri, Muzeul Dunării de Jos, Călărași-

Nestor Damoso articulează exemplar relația dintre imagine și mesaj, construind un discurs vizual menit să-i particularizeze viziunea inconfundabilă. Echilibrul compozițional definește structurile graficii sale, care diversifică modalitățile de expresie în cadrul aceleiași lucrări,  fără a-i diminua din unitatea stilistică. Desenul rațional, condus până în pragul geometriilor, având la bază linia, unghiul, triunghiul, pentagonul, dreptunghiul și hexagonul, ne arată că artistul stăpânește partea tehnică a discursului artistic pe care îl practică, însă fericita îmbinare a părților compoziției, demonstrează aplicarea normelor compoziționale, într-o abordare modernă. Grafica alb-negru este dublată de cea policromă, fapt prezent și în cadrul expoziției Simboluri ale Marii, de la Muzeul Dunării de Jos, unde a expus două lucrări. Portretul lui Ștefan Cicio Pop (1865-1934), avocat și om politic român, participant activ la Marea Unire de la 1918,  este realizat în spiritul stilului său geometric și analitic, evocând  talentul lui Nestor de a surprinde trăsăturile de caracter, care nu se pierd prin stilizare, iar Regele și România Mare este o compoziție cu un puternic impact simbolic și mesaj direct la adresa situației politice a acelui moment, evocând harta României și tricolorul, tratate în suprafețe ample de roșu, galben și albastru, traversate pe diagonală de imaginea stilizată a regelui, care unește cele trei provincii.  

Ana Amelia Dincă,
Critic de artă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu