Expoziție Aurel Bulacu, Centrul Cultural UNESCO Ionel Perlea Slobozia, joi, 23 ianuarie 2019, ora 15,00
Aurel Bulacu ne arată ce poate
face imaginarul din formele simple și cum se poate constitui un discurs vizual
folosind subiectul corpului feminin, trecut prin infinite modalități de
comunicare ale realului cu imaginarul, dar păstrând unitar și original orizontul
de exprimare care, uneori devine tangențial în sursele sale cu gestualismului
modern, dar și cu aplatizarea orientală a elementelor, ajungând deseori de la
sinteza formei la exprimarea aproape eliptică, și de la arheologizarea statică
a monolitului sub diversele sale identități și arhetipuri, la tensiunea
conferită de jocul liniilor desenate, pictate ori gravate, în toate cazurile
ținând sub control plasticitatea analizată într-o libertate similară cu efectele lăsate de lumea recognoscibilă, statornicită o clipă în
memoria artistului, care deliberează apoi structuri monumentale, dar și componente
posesoare ale unei fragilități specifice efemerului. Însăși ființa aceasta
suprarealistă care locuiește, sub variate reprezentări imaginative, spațiul bidimensional
în care devine liber Aurel Bulacu, este anacronică, vie, tensională, și
definește stări, situații și atitudini, întotdeauna ludice în transpunere,
poetice în mesaj, profunde în trăire. Abstracția din masele de culoare, impusă
de tușe lejere, dinamice, evocând o zbatere a materiei carnale, interpune conture
ale corpului uman care transferă asupra lucrării iluzia tridimensionalului,
fragmentarea pensulației arareori, atmosfera
haosului cosmic, definite în diferitele efecte ale spațiului compozițional,
permițând continuarea poveștii în profunzimile gândului și tabloului. Componentele
intimiste ale sinelui artistic vin șoptite din mitologia figurativă a omului,
cu ajutorul acesteia, Aurel Bulacu deconstruind și făcând permutări imaginative,
în cadrul cărora, o anumită implicare a fluidului acvatic și biologic, a
neantului și dizolvării ființei în sine, devin necesare pentru citarea unui
fericiri nemărturisite, dar sugerate în esența unei sexualități anulate a
omului, dar subînțeleasă în esența formelor rotunde și voluptoase, a
sinuozităților colportate la scară cosmică, a componentelor anatomice, prin a căror rocade și-a găsit Aurel Bulacu
calea spre perfecțiune.
Ana Amelia Dincă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu