Expoziţie Simona Pascale
-Centrul Cultural UNESCO „Ionel Perlea” din
Slobozia-
-5 septembrie 2017-
„Simona Pascale face alegeri cromatice inedite grupate
în ansambluri structurate după criteriile unei rigurozităţ logice, prin care
permite imaginii să se abstractize, îndepărtând-o de figurativ. Pictura sa,
supusă propriei sensibilităţi, lasă la vedere bucuria de a trăi şi frumuseţea
clipelor petrecute la şevalet. Încărcătura senzitivă a imaginilor, se citeşte
în gama elaborată de violet şi gri, de galben şi roşu, de alb şi albastru,
aşezate măiestrit, în pensulaţii îndrăzneţe, inducând o idee, o stare, un
sentiment relaţionat cu lumea subconştientă. Uneori, foarte lirică în urmele
meandrate ale pensulei, descriind printr-un duc modulat curbilinii care creează
ritmuri, Simona Pascale defineşte o expresie subiectivă a eului, marcând, prin organizarea
maselor de culoare, intensitatea trăirii şi spiritualizarea motivului pictural.
Acest cosmos cromatic are în centrul său lumina,
care sugerează după modul cum este inserată în câmpul imaginii, ascensiunea,
echilibrul, gravitaţia, teama de vid. Lucrările sale poartă denumiri desprinse
din zbuciumul interior: „Căutări”, „Echilibru”,
„Poarta sărutului”.
Există în abordările artistei şi o serie de
compoziţii în care realitatea obiectivă a constituit punctul de plecare în
materializarea unui gând. În general, aspectele acestea sunt legate de margini
de ape, străjuite de aşezări sau de bărci, cu unghiuri perspectivale diferite,
cu sugestia unui desen sintetic şi cu o cromatică mai reţinută comparativ cu
lucrările de tendinţă abstractă puternică. Neantul şi liniştea se desprind ca
stări definitorii ale acestor pânze, evocând înclinarea spre reverie a
artistei.
Printre preocupările importante ale Simonei
Pascale se află şi creaţia vestimentară pentru care proiectează imprimeuri
având acelaşi stil cu pictura sa. Ţinute
pline de culoare, lejere şi elegante, pun în evidenţă formele unduioase ale
corpului feminin prin simplitatea croielii şi prin bogăţia de pete de culoare,
linii şi elemente, permiţând o echilibrare a raportului plin-gol.”
Ana Amelia Dincă,
critic de artă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu