miercuri, 3 octombrie 2018


Mihai Boroiu la Galeria 2ART, expoziția Buchet de bucurii
-2-13 iulie 2018-

Pictorul Mihai Boroiu este practicantul manierei moderne de a aborda imaginea bidimensională. Natura statică și peisajul, detaliul obiectual, dar și ansamblul unor structuri pictogene, fac deliciul tablourilor sale în care tușa este diversă, ritmată sau adaptată unor situații vizuale, dătătoare de plasticitate compozițiilor cu puține elemente, dar bine articulate în structura imaginii. Amestecurile cromatice dintre cele mai diverse desăvârșesc armonia și echilibrul, inclusiv raporturile  dntre părți și întreg, proporții și perspective, fiind bine gândite. Florile sunt evocate în cadrul natural sau în ambianța atelierului, așezate în vaze și reprezentate când într-o liberă punctare coloristică a specificității lor, când într-o descriere academică a desenului. Pornind de la studiul profund al motivului pictural, Mihai Boroiu interpretează tema selectată pentru tabloul său prin evidențierea potențelor tonale ale tehnicii, într-o reevaluare a figurativului. Elemente arhaice, componente arhitectonice, pasaje decorative, detalii formale cu o deosebită plasticitate sunt caracterizate cu sensibilitate, dar fără să înlăture anumite rigori, necesare expresivității. Uneori, recurgând la o pensulație specifică, dătătoare de atmosferă, acesta indică luminiscențe traversând imaginea vertical, într-o dinamică a tușelor ce denotă mișcarea materiei. Peisajul marin este prezent pentru a articula demersul său legat de frumusețea naturii. Nici aici Mihai Boroiu nu se îndepărtează de figurativ, dar acesta este obținut din culoarea, din juxtapuneri și suprapuneri, cu note impresioniste. Sculptura în marmură sau lemn constituie o parte importantă a creației sale, artistul folosind materiale combinate, rezultând astfel o varietate tehnică, dublată de forță și talent. Jocuri de ecleraje, dar și efecte foarte luminoase, ajutate de calitatea materialelor, punând în evidență exprimarea personală a Mihai Boroiu, implică aceeași serioasă preocupare pentru forma tridimensională, care se alătură admirabil implicării artistului în creația plastică.

Ana Amelia Dincă,
critic de artă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu